Екскурзија за ученике трећег разреда Техничке школе је реализована у периоду од 27.04.2018.до 01.05.2018.

Дестинација:

Нова Варош- Лидо ди Језоло – Венеција – Лидо ди Језоло – Фиренца- Монтекатини – Пиза – Сијена – Лидо ди Језоло- Трст – Нова Варош

Екскурзију је  реализовала агенција INTERTOURS д.о.о Шабац. На пут је кренуло укупно 42 ученика, од чега 22 ученика III/1 одељења и 20 ученика III/2 одељења , 6 професора, директор, доктор, туристички водич и 2 возача. Вођа пута била је Елвира Хаџић. На пут се кренуло у петак 27.04.2018.у3:00 часова, испред хотела Језеро.

1. Дан

Из Нове Вароши смо кренули у 3:00. Испред хотела „Језеро“, а након што су представници полиције утврдили исправност аутобуса и потребне документације. Након вожње кроз Хрватску и Словенију уз административне формалности на граници и задржавања због одмора,  стигли смо у Италију  у  Лидо ди Језоло,  где смо вечерали и ноћили.Били смо смештени у хотелу ''Аpollo''.

2. Дан

Након доручка у хотелу, око 9:00 часова укрцали смо се на брод у  луци Пунто Сабиони и упутили смо се у Венецију. Обишли смо Трг Светог Марка, Катедралу Светог Марка, Дуждову палату, Велики канал, мост Ponte Rialto и цркву Santa Maria Della Salute, чувени мост уздисаја. Након обиласка најважнијих места у граду уз пратњу водича, професори и ученици  ималису слободно време за додатне обиласке по жељи и шетњу градом. У поподневним часовима смо се вратили у Лидо ди Језоло, где смо вечерали и ноћили такође у хотелу „Apollo.“

3. Дан

Након доручка у хотелу упутили смо се  ка Фиренци. Уз пратњу водича обишли смо цркву Санта Марија дел Фиоре, Крстионицу Сан Ђовани, Цркву Санта Марија Новела, Ђотов звоник, Палату Медичи Рикарди Палату Уфици, Палату Пити, Палатау Векио, Стари мост који повезује двије обале реке Арно, Трг Санта Кроче, Трг Дуомо и друге знаменитости града по слободном избору за време разгледања града без водича.Посебно занимљиво је било на видиковцу Piazzale Michelangelo, који није био обавезни део руте, али са којег се пружа предиван поглед на Фиренцу. Након разгледања смо кренули за Монтекатини гдје смо ноћили у хотелу Giovannini.

4. Дан

Након доручка у хотелу упутили смо се ка Пизи у којој смо посетили најважније споменике културе тог времена на Тргу Чуда, Криви торањ, Катедралу, Крстионицу. Одатле смо наставили пут ка Сиени, коју називају и дете Рима. По доласку у Сиену обишли смо Трг дел Кампо, Градску већницу, Фонтану среће, Катедралу, Кулу звоник. Након завршеног разгледања и слободног времена проведеног углавном за разгледање околине трга, упутили смо се у Лидо ди Језоло, где смо и ноћили, сада у хотелу Боливар.

5. Дан

Након доручка, напустили смо хотел и упутили се ка Трсту. По доласку у Трст обишли смо Трг уједињења Италије, Цркву Светог Спиридона, Цркву Светог Николе, остатке позоришта из времена Рима и након краћег одмора наставили смо путовање кроз Словенију и Хрватску и у касним вечерњим сатима стигли у Нову Варош.

Екскурзија је у потпуности испунила очекивања ученика, који су задовољни оним што су видели, начином на који им је то презентовано, као и смештајем и храном у хотелима у којима смо боравили. Просечна оцена екскурзије према њиховом мишљењу је 9.

Током целе екскурзије, ученици су се понашали одговорно и савесно. Професори пратиоци су се добро слагали и међусобно и са водичем. Општи утисак свих професора је да ја агенција добро организовала целокупно путовање.

Сматрамо да су испуњени и образовни и васпитни циљеви екскурзије. Образовни, јер су ученици били у прилици да се упознају не само културно-историјским знаменитостима крајева које смо посетили, већ и са неким сегментима других области, као што су привреда, пољопривреда, туризам, економија итд., са обичајима и кухињом ткође. Васпитни, јер су  морали поштовати правила држава у којима су били, што су у потпуности испоштовали, а такође су у свом слободном времену морали показати да се могу снаћи и у  страној земљи и сами истраживати,  додатно, ван услуге водича, оно што их занима.

Никаквих значајнијих проблема на екскурзији није било, тако да је све протекло у најбољем реду. Надам се да ће нашим ученицим ово бити тек почетак истраживања и упознавања других држава и да ће им ово бити значајно искуство које ће им у томе помоћи.